پژهشگر مسایل نظامی صهیونیست: اهداف جنگ غزه تضاد دارند برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل ۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
سرخط خبرها

سخنگوی شورای نگهبان: فرایند انتخابات در ۴ حوزه الکترونیکی روان است

  • کد خبر: ۲۱۴۶۸۳
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
سخنگوی شورای نگهبان: فرایند انتخابات در ۴ حوزه الکترونیکی روان است
سخنگوی شورای نگهبان از حضور خوب مردم پای صندوقهای رای خبر داد و گفت: در برخی از شعب اخذ رای شاهد ازدحام جمعیت هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان امروز جمعه در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به فضل خدا از ابتدای آغاز فرآیند رای گیری شاهد حضور خوب مردم پای صندوق‌های اخذ رای بودیم؛ طبیعتاً ممکن است در ابتدای روز مشکلاتی جزیی وجود داشته باشد، اما با هماهنگی‌هایی که به عمل آمده، همه شعب مشغول اخذ رای از مردم شریف هستند.

وی گفت: در برخی از شعب اخذ رای نیز شاهد ازدحام جمعیت هستیم که نشان دهنده پیگیری مردم و حضور باشکوه آن‌ها برای رای دادن است.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: حسب اطلاعی که از ۴ حوزه رشت، آبادان، قم و ملایر که در آن‌ها انتخابات به صورت الکترونیکی در حال برگزاری است داریم، در ۱۷۰۰ شعبه اخذ رای این حوزه‌ها فرآیند به طور روان و تسهیل شده در حال انجام است و با رضایت بالایی کار در حال انجام است.

طحان نظیف اظهار کرد: به لحاظ تعرفه نیز در جایی مشکل کمبود تعرفه نداریم و عزیزان ما در ستاد انتخابات مکرراً در حال پیگیری موضوعات هستند. همچنین گزارش‌هایی از سامانه مردم ناظر داشتیم که عزیزان ما به تفکیک استان‌ها در حال پیگیری موارد گزارش شده و تخلفات احتمالی هستند. تاکنون تخلف خاصی را همچنان شاهد نبودیم و موادی را که به ما گزارش می‌شود را پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره فراهم بودن امکان اخذ رای در همه حوزه‌های انتخابیه با توجه به شرایط آب و هوایی و برودت هوا گفت: در برخی از شهر‌ها موضوع برودت هوا را داریم، اما همکاران و عوامل اجرایی و نظارتی در حال تمهید مقدمات لازم هستند. تمام تلاش ما این است که رای همه رای دهندگان اخذ شود و مردم رای‌شان را به صندوق‌های اخذ رای بیندازند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پرسشی مبنی بر اینکه آیا آماری از میزان مشارکت وجود دارد؟ تاکید کرد: نسبت مشارکت به فضل خدا خوب بوده، ولی باید مقداری جلوتر برویم که آمار‌ها دقیق‌تر شود.

طحان نظیف در پاسخ به پرسش دیگری درباره تخلفات احتمالی در انتخابات با بیان اینکه «تا کنون تخلف خاصی را که در نتیجه انتخابات و سرنوشت آن تاثیر گذار باشد نداشتیم»، تصریح کرد: وظیفه شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات این است که همه موارد را بررسی کند و سامانه زدم ناظر نیز درحال کار است و برخی از مواردی که ممکن است نسبت به داوطلبان، عوامل امرایی و نظارتی باشد به تفکیک در حال پیگیری است و اگر نکته اصلی در این زمینه وجود داشت با مردم در میان می‌گذاریم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->